Chrześcijaństwo cz.3 – analiza “Dialogu Justyna z Żydem Tryfonem” (2)

Zanim to przeczytasz, musisz przeczytać poprzednią część.

Ogólnie jestem zszokowany tym, co tutaj wyjdzie w tym artykule. Ale niech mi ktoś wskaże, że się mylę, to zaraz go zdejmę… Pamiętacie… Ja nie jestem nieomylny…

Kontynuujemy analizę Dialogu Justyna z Żydem Tryfonem. Dalej mamy bardzo ciekawy fragment wypowiedzi Justyna, ponieważ cytuje on Izajasza, ale jak się okazuje, od połowy cytatu korzysta z zupełnie zmienionego przekładu, po którym nie ma śladu w naszych Bibliach. Słowa, które zaznaczyłem na czerwono są jakąś zupełną bzdurą i wskazują na to, że ktoś w czasach Justyna ośmielił się wstawić do Biblii coś, czego tam nie było… Ponadto zauważmy, co wynika z nagłówka… „Żydzi pogwałcili odwieczne Prawo i błędnie je zinterpretowali…” Ja się z tym zgadzam, ale problem jest taki, że to nie byli Żydzi, tylko dzieci diabła, które stworzyły judaizm. A więc zobaczmy jak Justyn cytuje 55 rozdział Izajasza:

“Żydzi pogwałcili odwieczne Prawo i błędnie zinterpretowali to, które zostało nadane przez Mojżesza.”

12. Przytoczyłem też inny fragment, w którym Izajasz woła: «Słuchajcie moich słów, a ożyje wasza dusza; i zawrę z wami wieczne Przymierze ze względu na moją łaskę dla Dawida. Oto ja uczyniłem Go świadkiem dla ludów: narody, które Ciebie nie znają, będą Cię wzywały, ludy, które Cię nie znają, będą szukały schronienia u Ciebie, ponieważ Ty, Boże jesteś jedynym Świętym Izraela; On bowiem ogłosił Twą chwałę. Wzgardziłeś tak samo Prawem, jak i Jego Nowym, świętym Przymierzem, które zlekceważyłeś; a i teraz nie chcesz go przyjąć, ani nie żałujesz złych swoich czynów. Twoje uszy bowiem pozostają zamknięte, twoje oczy są ślepe, a serce zatwardziałe».

A teraz pod spodem zerkniemy na ten sam fragment Izajasza, ale ten który jest w naszych Bibliach.Na czerwono zaznaczyłem fragment, który przypada zamiast tego z cytatu Justyna. Porównajmy zatem i zerknijmy o co tak naprawdę chodzi Izajaszowi (najlepiej to jeszcze przeczytać w kontekście poprzedniego rozdziału):

55:1 Nuże, wszyscy, którzy macie pragnienie, pójdźcie do wód, a którzy nie macie
pieniędzy, pójdźcie, kupujcie i jedzcie! Pójdźcie, kupujcie bez pieniędzy i bez płacenia
wino i mleko!
2. Czemu macie płacić pieniędzmi za to, co nie jest chlebem, dawać ciężko zdobyty
zarobek za to, co nie syci? Słuchajcie mnie uważnie, a będziecie jedli dobre rzeczy, a
tłustym pokarmem pokrzepi się wasza dusza!
3. Nakłońcie swojego ucha i pójdzie do mnie, słuchajcie, a ożyje wasza dusza, bo ja
chce zawrzeć z wami wieczne przymierze, z niezłomnymi dowodami łaski okazanej
niegdyś Dawidowi!
4. Jak jego ustanowiłem świadkiem dla narodów, księciem i rozkazodawca ludów,
5. tak ty wezwiesz naród, którego nie znasz, a narody, które nie znały ciebie,
będą spiesznie podążać do ciebie przez wzgląd na Pana, twojego Boga, i przez
wzgląd na Świętego Izraelskiego, gdyż cię wsławił.
6. Szukajcie Pana, dopóki można Go znaleźć, wzywajcie go, dopóki jest blisko!
7. Niech bezbożny porzuci swoja drogę, a przestępca swoje zamysły i niech się nawróci
do Pana, aby się nad nim zlitował, do naszego Boga, gdyż jest hojny w odpuszczaniu!
8. Bo myśli moje, to nie myśli wasze, a drogi wasze, to nie drogi moje – mówi Pan,
9. lecz jak niebiosa są wyższe niż ziemia, tak moje drogi są wyższe niż drogi wasze
i mysi moje niż myśli wasze.

Czy widzicie co dopisały dzieci diabła do Izajasza 55 rozdziału? Ojcowie kościoła w tamtym czasie posługiwali się jakimś przekładem, który zawierał ten zmieniony tekst. Po co ktoś dopisał ten tekst, który cytował Justyn? Bo z niego wynika, że Żydzi:
– wzgardzili Prawem (tzn. prawem mojżeszowym rzecz jasna)
– wzgardzili nowym świętym przymierzem, czyli nie uznali Chrystusa i nie uznali, że On przyszedł założyć nowe przymierze. Nie uznali także nowego prawa nadanego przez Isusa, które według Justyna miało znosić zakon mojżeszowy.
– Zrobili tak, bo cyt. „ ich uszy bowiem pozostają zamknięte, ich oczy są ślepe, a ich serce zatwardziałe”

Na marginesie, dla początkujących w temacie, przypomnijmy, że doktryna nowego przymierza w chrześcijańskim wydaniu to kłamstwo. Także Szatan tutaj posługuję się kłamstwem, żeby wpędzić czytelnika w jeszcze inne kłamstwo.

Czyli widzimy, że tym dopiskiem zrobiono z Żydów totalnych idiotów, którzy nie dość, że nic nie rozumieją, to jeszcze sami się pozbywają łaski Isusa… Według tych co to dopisali, Żydzi powinni przejść na chrześcijaństwo… Czyli widać front na jakim toczył się ten sztuczny diabelski konflikt, między chrześcijaństwem, a judaizmem. Jedni nawracali drugich – tak jak przypuszczałem.

Ponownie zestawiam te dwa fragmenty obok siebie, żeby lepiej to było widać, najpierw ten Justyna:

Wzgardziłeś tak samo Prawem, jak i Jego Nowym, świętym Przymierzem, które zlekceważyłeś; a i teraz nie chcesz go przyjąć, ani nie żałujesz złych swoich czynów. Twoje uszy bowiem pozostają zamknięte, twoje oczy są ślepe, a serce zatwardziałe.

A teraz ten, który mamy w swoich Bibliach:

6. Szukajcie Pana, dopóki można Go znaleźć, wzywajcie go, dopóki jest blisko!
7. Niech bezbożny porzuci swoja drogę, a przestępca swoje zamysły i niech się nawróci
do Pana, aby się nad nim zlitował, do naszego Boga, gdyż jest hojny w odpuszczaniu!
8. Bo myśli moje, to nie myśli wasze, a drogi wasze, to nie drogi moje – mówi Pan,
9. lecz jak niebiosa są wyższe niż ziemia, tak moje drogi są wyższe niż drogi wasze
i mysi moje niż myśli wasze.

Czy teraz lepiej widać tę manipulację?
Wiadomo nam, że dzieci diabła manipulowały tekstem Biblii zaraz po odejściu Isusa. Były to przekłady Akwili, Symmacha i Teodocjona. Ciekawe który z tych przekładów cytował Justyn… A może jeszcze inny przekład? Może uda się to kiedyś sprawdzić…

Teraz wróćmy do dzieła Justyna i zobaczmy co mamy napisane dalej, Justyn zwraca się do Żyda Tryfona tak:

Jeremiasz zawołał: «Nawet teraz jeszcze nie słuchacie. Prawodawca przybył, a wy jeszcze Go nie widzicie; ubogim głosi się Ewangelię, ślepi widzą, a wy jeszcze nie rozumiecie. Potrzebne wam teraz powtórne obrzezanie, mimo, że bardzo chlubicie się w ciele. Nowe Prawo domaga się, abyście zachowywali nieustający szabat, a wy sądzicie, że oddając się przez jeden dzień próżnowaniu, jesteście pobożni, nie rozumiejąc, dlaczego taki przepis został wam przykazany; a kiedy jecie nie kwaszony chleb, mówicie, że została wypełniona wola Boża. Pan, Bóg nasz nie znajduje przyjemności w takim posłuszeństwie; jeśli ktoś wśród was jest krzywoprzysięzcą albo złodziejem, niech przestanie nim być; jeśli ktoś cudzołożnikiem, niech żałuje, wtedy zachowa on prawdziwe i miłe Bogu szabaty. Jeśli ktoś ma ręce nieczyste, niech się obmyje i stanie się czysty».

Czy to jest jakiś błąd osoby, która redagowała to dzieło Justyna? Bo jeśli cytat z Jeremiasza został dobrze oznaczony, czyli faktycznie miał się kończyć na słowach „stanie się czysty”, to jest ogromny problem. Dlaczego? Bo takiego tekstu Jeremiasza nigdzie nie ma! To byłby szczyt bezczelności i satanizmu ze strony Justyna. Aż mi się wierzyć nie chce, że to w ogóle mogłoby być prawdą? Może ktoś z was ma inne wytłumaczenie? Czy ktoś może znaleźć w jakiejkolwiek Biblii takie słowa u Jeremiasza?

Załóżmy, że ten kto redagował ten Dialog, pomylił się i źle umiejscowił zakończenie cytatu w tekście Jeremiasza… Załóżmy, że Justyn cytował Jeremiasza jedynie dotąd:

Jeremiasz zawołał: “Nawet teraz jeszcze nie słuchacie. Prawodawca przybył, a wy jeszcze Go nie widzicie; ubogim głosi się Ewangelię, ślepi widzą, a wy jeszcze nie rozumiecie.”

Czy ktoś może znaleźć takie zdanie u Jeremiasza? Bo ja nie… Jaki z tego wniosek? Justyn w swoim dziele posługiwał się zmyślonymi bzdurami, a czytelnikom wmawiał, że one pochodzą z Biblii. Nie mam na to innego wytłumaczenia. Czy jeszcze ktoś wątpi, że ojcowie kościoła byli satanistami? Jakby tak przekopać się przez to całe jego dzieło, to aż strach pomyśleć, co by wyszło.

Brain Breaker

 

 

2 thoughts on “Chrześcijaństwo cz.3 – analiza “Dialogu Justyna z Żydem Tryfonem” (2)

  1. Romek

    Zgadzam się z Twoim końcowym wnioskiem Krystian, to wszystko wpisuje się w większa całość, Bo on tutaj tworzył podwaliny dzisiejszego chrześcijaństwa i teologi dogmatycznej,

    teraz przyszła mi taka myśl popatrz wszystkie dogmaty są tworzone pod natchnieniem duch świętego począwszy od pierwszego dogmatu o trójcy świętej czy tym duchem świętym dla chrześcijaństwa nie jest sam szatan, który poprzez taki dogmat utorował sobie drogę do ludzkich umysłów, to tylko taka luźna myśl.

    Like

    Reply

Leave a Reply

